torsdag 8 november 2007

Distraherad

Förbjudet: Man borde införa någon form av regel - när jag pluggar, eller i alla fall försöker att plugga, ska strömmen till datorer, tv-apparater och musikspelare stängas av. Eller det räcker faktiskt bara med datorer, tittar aldrig på tv och lyssnar aldrig på musik. Jag blir så himla lätt distraherad. Trånar efter andra saker. Vill hålla mig uppdaterad. Söker efter nya saker som jag hoppas hitta under tiden jag undviker att plugga. Bara stäng av strömmen!
Men jag gillar att bli distraherad.
Duktigt: Ibland kan jag faktiskt om jag vill. Tror det bara gäller att andas. Visst jag trivs inte för fem öre, men det är väl smällar man får ta. Bit ihop, klara dig igenom det. Klarar jag inte mig så klarar jag inte mig, jag vet ändå att detta är inte det jag vill läsa. Varför har jag inte tänkt så innan? Jag kan ju faktiskt om jag bara försöker.
Ojsan: Inte trodde jag att folk trodde det som jag har trott, eller snarare hoppats på. Men vi alla hade fel. Det var kanske lite dåligt, för mig hade det inte gjort någonting om ryktena hade stämt. Ryktet var bättre än sanningen. Fast sanning är oftast ganska tråkig, mycket mer spännande med mystik.
Hem: Eller, mitt andra hem kanske. Väntar på att jag ska bli upphämtad och körd ner till Skanör. Borde egentligen fortsätta plugga, men jag har faktiskt skrivit en hel sida. Och jag har lite tid i morgon eftermiddag också kanske. Och lördagmorgon, och kanske hela söndagen. Det löser sig till slut. Jag vet ju nästan vad jag ska skriva. Nästan. Om inte professorn hade skrivit så förbaskat krångligt hade allting varit löst nu. Men det ska kanske bli skönt att komma hem? Eller? Är det verkligen det?
Lära mig förstå: Att världen går inte under.
Att jag faktiskt kan fatta egna beslut som också blir rätt ibland
Att jag har närstående som bryr sig
Att allting inte alltid blir precis som man har tänkt sig, men det är också en del i det hela

Är jag klok när jag förstått allt det på riktigt?

Inga kommentarer: