söndag 18 november 2007

Är det verkligen så smart?

Smart 1: Jag får min tenta på onsdag. Är det verkligen så smart att pluggstrejka dagarna innan? Eller, rättare sagt veckorna 2 innan. Jag är ledsen att behöva säga att det kanske inte är så smart, men jag är grymt omotiverad till att ens klara tentan. Kan lika bra skriva ut frågorna, riva sönder pappret direkt, hutta det i papperskorgen och aldrig mer kolla på frågan. För det är så det känns just nu. Så det kanske verkligen är smart att pluggstrejka, annars lär jag gå in i väggen och dö av tristess och allt annat möjligt. Jag trodde jag gillade att lära mig nya saker. Men inte gillar jag detta. Varför gör jag inte det?
Smart 2: Tillåt mig att skratta. En förvirrad stund i min alldeles för förvirrade liv. Vilket i sin tur resulterar i förvirrade tankar och en velig Caroline. Var det verkligen så smart att göra så den tanken blev inplanterad i mitt huvud? Fri som en fågel. Varför? Vad var det för smart sak att komma fram till i den mest förvirrande stund jag haft på länge?
Smart 3: Smart att vilja göra flera saker när man verkligen bara kan välja ett alternativ? Jag borde lära mig att stå för mina beslut. För är det verkligen så smart att alltid ha två dörrar öppna, ifall ifall.

Note to self: Gå och träna imorgon! Annars lär jag aldrig komma igång igen.

Inga kommentarer: