måndag 11 februari 2008

Nä..

Hur typiskt är inte det egentligen. Här försöker man göra sitt bästa, vara det som man borde vara. Men det hjälpte visst inte. Fortfarande är det de som inte verkar bry sig som får allt, de som inte verkar göra något särskilt för att vara just den dem är. De verkar inte behöva lägga ner så mycket tid för att få det jag vill ha. För att göra det jag vill göra. Varför ska det behöva vara annorlunda med mig? Vad är det de har som jag fattas? Saknar jag det viktigaste av allt eller är det bara att alla är annorlunda och tycker annorlunda? Men så annorlunda kan man väl ändå inte tycka, och så fel tycker jag inte att jag är. Jag vill också. Varför kan jag aldrig få en ynka liten möjlighet utan att få höra saker om de andra som alltid lyckas fastän jag aldrig kan förstå varför? Jag vill också lyckas med det, jag vill också vara den som får något.
Jag tycker nog inte tillräckligt mycket om det som finns. Eller så tycker jag för mycket och förstår inte hur folk inte kan tycka likadant. Kanske det som jag sätter på första plats hamnar långt ner på andras lista. Är hela min världsbild fel?
Nä. Varför fick du men inte jag?

Inga kommentarer: